Klachten

 

tevredenheid

MB Kinder- en Jeugdpsychologie scoort hoog in onderzoeken naar de klanttevredenheid. Na afloop van een onderzoekstraject en/of behandeltraject worden ouder(s) of verzorger(s) gevraagd de dienstverlening te beoordelen. Hierdoor kunnen wij onze zorg voortdurend blijven verbeteren. Toch kan er altijd iets missgaan. 

Interne klacht

Als er iets misgaat tijdens het onderzoek en/of de behandeling of als u niet tevreden bent, ga dan eerst in gesprek met de (hoofd)behandelaar van uw kind. Vaak kan een gesprek al een oplossing bieden. Als er u samen niet uitkomt, zal de praktijkhouder vervolgens samen met u tot een oplossing proberen te komen. Mocht dit niet tot een bevredigende oplossing leiden, kunt u een klacht indienen bij de beroepsverenigingen NVO/NIP of bij het kwaliteitsregister SKJ. 

externe Klacht

Een klacht gaat altijd over het individuele handelen van een behandelaar. Onze behandelaars staan geregistreerd bij de Stichting kwaliteitsregister Jeugd of in het BIG-register. Het is mogelijk om een klacht in te dienen bij de SKJ. Het BIG-register behandelt geen klachten over zorgverleners. U kunt dan terecht bij de klachtenregelingen van de beroepsverenigingen de NVO en/of het NIP. 

Meer informatie?

Voor meer informatie over het indienen van een externe klacht verwijzen wij u naar de websites van het kwaliteitsregister en de beroepsverenigingen. Het gaat dan om de SKJ, de NVO of het NIP

Hulp nodig? 

Heeft u hulp nodig bij het indienen van een externe klacht? Dan kunt u terecht bij Zorgbelang Nederland.  

Kinderpsychologie en Jeugdpsychologie
Website onderhouden met de Websitemachine.nl